wtorek, 19 kwietnia 2016

Jak pielęgnować wybrany rodzaj cery?

Cześć kochani!
Dzisiaj kontynuuję post wcześniejszy, czyli Czy wiesz jaki masz rodzaj cery? Kto nie czytał to gorąco zapraszam, ponieważ dzisiejsze rady są ściśle związane z tym tematem.

Dla przypomnienia! Wyróżniamy cztery podstawowe typy cer: normalną, suchą, tłustą i mieszaną.
Jak więc je pielęgnować?

Cera normalna, czyli cera "idealna" nie wymaga skomplikowanej pielęgnacji. Jeżeli jesteśmy farciarzami i mamy ten typ skóry, to wystarczy, że zmyjemy twarz delikatnym żelem lub mleczkiem, przemyjemy tonikiem i nałożymy krem nawilżająco-odżywiający dla skóry normalnej. Latem powinniśmy zabezpieczyć twarz kremem z filtrem przeciwsłonecznym, zaś zimą używać kremu ochronnego. Jeśli chodzi o makijaż to wystarczy lekki fluid, lub krem typu BB czy CC.

Cera sucha. Tak jak wspomniałam wcześniej pielęgnacja cery suchej opiera się głównie na nawadnianiu i nawilżaniu. Skórę suchą powinniśmy zmywać mleczkiem lub śmietanką, aby zapewnić maksymalne nawilżenie, a spłukać najlepiej przegotowaną wodą. Dla wielu osób może być to uciążliwe, dlatego pewnie większość z Was nie będzie tego robić. Następnie twarz przemywamy tonikiem do cery suchej, aby przywrócić prawidłowe pH skóry. Na noc nakładamy krem odżywczy lub regenerujący i oczywiście krem pod oczy, ponieważ tam jest najcieńsza skóra. Na dzień stosujemy kremy lżejsze, lecz mocno nawilżające z wysokim filtrem UV.  Przy cerze suchej powinniśmy stosować peeling drobnoziarnisty lub enzymatyczny. Ja bardziej polecam enzymatyczny. Jeśli chodzi o podkład to powinien być gęsty. A dlaczego? Ponieważ nawilża, natłuszcza i chroni skórę jak krem. Podkład, który dobierzemy powinien zawierać wartościowe dla skóry lipidy, witaminy E i C oraz ceramidy, które uszczelniają cement międzykomórkowy. Pamiętajcie! Jeśli macie skórę suchą zadbajcie o odpowiednie nawodnienie! Pijcie minimum 1,5l wody dziennie!

Cera tłusta błaga nas o peelingi i to najlepiej gruboziarniste. Jeśli masz cerę tłustą i nie robisz peelingów to wielki błąd, ponieważ nie złuszczasz zrogowaciałej skóry, a przy okazji nie usuwasz drobnych zaskórników. Skórę tłustą powinniśmy myć dwa razy dziennie i tutaj polecam żele antybakteryjne regulujące wydzielanie sebum. Następnie przemywamy twarz tonikiem do cery tłustej... BEZALKOHOLOWYM. Dlaczego? Dlatego, ze alkohol wysusza naskórek, co w konsekwencji prowadzi do wzmożonej pracy gruczołów łojowych i pogorszenia stanu skóry. To jest najczęstszy popełniany błąd, ponieważ wiele osób myśli, że alkohol wysusza krosty i stan skóry się poprawia. Jeśli chodzi o krem to najlepiej wybrać antybakteryjny, matujący, ściągający pory lub normalizujący. Podkład powinien być lekki, matujący i najlepiej typu oil free - nie zawierający tłuszczów. Zaleca się również stosowanie lekkich, sypkich pudrów dla maksymalnego zmatowienia skóry - no przecież nikt nie lubi się świecić :)

Cerę mieszaną powinniśmy pielęgnować dwoma rodzajami kosmetyków, czyli strefę tłustą normalizować i matować, a strefę suchą nawilżać.  Jednak kosmetyka jest już tak rozwinięta, że istnieją kosmetyki przeznaczone specjalnie do cery mieszanej, bez potrzeby stosowania kosmetyków do partii suchych i tłustych.  Jeśli chodzi o peeling to do tego typu skóry polecam enzymatyczny,  ponieważ nie podrażnia partii suchych, a jednocześnie odblokowuje pory w częściach tłustych. Do oczyszczania powinniśmy używać łagodnych żeli oczyszczających i normalizujących, a następnie przemywać twarz dwufazowym tonikiem. Twarz nawilżamy lekkimi kremami, które mają w składzie np.algi morskie, miód, witaminy, krzemionkę, minerały lub cynk. Podkład powinien być lekkiej konsystencji.

Do cery wrażliwej szukajcie kosmetyków, które mają w składzie tylko kilka łagodnych składników, ponieważ ten typ skóry twarzy jest bardzo skłonny do podrażnień.
Do cery naczyniowej powinniśmy używać kosmetyków do cery wrażliwej naczyniowej z dużą ilością witaminy C, wyciągu z kasztanowca, ruszczyka i żurawiny.

A tutaj przedstawiam przykładowy set :)

 
 
 
 
 
 

freedomhoneyy :)

34 komentarze:

  1. a ja całe życie używałam płynu z alkoholem do cery tłustej i się dziwiłam czemu jest tak źle :(


    swinkakloska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety mam rodzaj skóry mieszanej i zawsze jest z nią jakiś problem ;/
    Bardzo pomocny post!
    Obserwuję!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety skóra mieszana jest kłopotliwa w pielęgnacji. Mam nadzieję, że moja rady okazały się przydatne. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo przydatny post! *-* Ja posiadam cerę mieszaną, nie zapeszając w końcu pozbyłam się moich ''nieprzyjaciół'' dzięki zdrowemu odżywianiu :) Teraz postaram się zmienić moją pielęgnacje <3 Dziękuję za rady! ;*
    Pozdrawiam i obserwuję ;***

    nigdy-nie-dorastac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc:) Zdrowe odżywianie również bardzo pomaga na wygląd naszej skóry. Nie tylko powinniśmy dbać o siebie zewnętrznie, ale również wewnętrznie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Przydatne rady i piekne tło do zdjęć!

    mvrcelia.blogspot.com zapraszam na nowy post :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam :) Daniel

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi dear!! your blog is really nice and your posts are very interesting !!! We like to follow each other ? follow me and follow you immediately. kiss. See you soon
    http://loryschannelmakeupandbeauty.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie przydatny post i ciekawe porady :D Ze swojej strony również mogę polecić żel do mycia twarz z Tołpy, miałam nie raz, świetnie się sprawdza ^^ Zaciekawił mnie za to RedBlocker ;)
    Pozdrawiam cieplutko :*
    Veeluf
    www.veeluf.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Redblocker polecam z całego serca osobom, które zmagają się z cerą naczyniową :) Wkrótce recenzja tego kosmetyku, ponieważ jest jednym z moich ulubionych! Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Moja cera jest niestety tłusta, ale przydatny post :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)
    veronicalucy.blogspot.com
    facebook.com/Veronica-Lucy-1640180546233277/
    instagram.com/weronikawachowiec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc pamięta o peelingach i toniku (lub płynie miceralnym) bezalkoholowym.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Blog bardzo przestrzenny ! Świetne masz zdjęcia ! Obs/obs ? Napisz u mnie OK :) (jak zaobserwujesz) www.dlifebook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam cerę mieszaną i często nie wiem jakie kosmetyki używać. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc mam nadzieję, że post pomógł :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Świetne porady, przydadza sie na pewno :) nigdy nie mialam problemow z cera niestety ostatnio zaczela mi sie przesuszac..


    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam :) Nowy post, jeśli Ci się spodoba-zaobserwuj to duża motywacja :) na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post się podoba! Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. OOOO! Używam kosmetyków z TOŁPY i jestem mega zadowolona! Ja mam te do strefy T i są genialne!
    Fantastyczny post! :)

    Pozdrawiam,
    Patrycja
    www.modenachmir.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyki z Tołpy należą do jednych z moich ulubionych :D Dziękuję, że się podoba :)

      Usuń
  13. Ostatnio zastanawiałam się na Tołpą, ale jednak nie kupiłam :)
    Zapraszam Mój Blog - ROZDANIE :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam kupić, bo są naprawdę dobrej jakości :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Miałam ten żel z Tołpy, super jest, świetny post ! :)
    Obserwujemy ??
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Też go bardzo polecam :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A ostatnio miałam diagnostykę skóry na studiach :D + za śliczne zdjęcia <3

    http://meengie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne porady! :)
    Zastanawiam się nad zakupem tego żelu z Tołpy.
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń