poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Irlandia moimi oczami.



Irlandia moimi oczami.

W chłodny, styczniowy wieczór dostałam propozycje wyjazdu do Irlandii na kilka dni by odpocząć od otaczającej mnie rzeczywistości, oczywiście zgodziłam się bez wahania. Sama myśl, że odwiedzę tam mojego przyjaciela już wprawiała mnie w ekscytację. Bilet został zabukowany na luty, tak więc lecimy...
 Czas minął szybko, miałam sporo nauki, przede wszystkim chciałam zdać egzaminy w pierwszym terminie, aby ze spokojną głową i z zamkniętymi sprawami wyruszyć w moją osobistą przygodę.Wszystko się udało, to był moment gdy szczęście nie przestawało mnie opuszczać.

Jesteśmy w Irlandii.
Przylot miałam wieczorem, więc widok z okna samolotu,  gdy lądowaliśmy w Dublinie był zniewalający, miliardy światełek pod nami, które już wtedy wprawiły mnie w zachwyt.
Od tego momentu poczułam się jak w bajce. Zakochałam się w Irlandii, w architekturze szczególnie w małych miasteczkach, w roślinności, w owieczkach i małych sklepikach nad którymi wisiały ciekawe szyldy no i oczywiście w Irlandzkich pubach. Ale zacznę od początku, opisując parę ciekawych miejsc, które udało mi się zwiedzić.


Pobyt  rozpoczął się od zwiedzania Dublina, a konkretnie "fabryki" muzeum Guinnessa "Guinness Storehouse". Bardzo polecam odwiedzenie tego miejsca nie tylko smakoszom tego trunku. Cała historia przedstawiona jest w ciekawy sposób, klasyka połączona z zastosowaniem nowej technologii. Specyficzny zapach w tym miejscu oraz otaczające przedmioty sprawiają, że czujesz aurę tego muzeum. Na samym końcu zwiedzania jest degustacja w centrum widokowym skąd można obejrzeć cały Dublin. Poza zabytkami polecam odwiedzenie dzielnicy " Temple Bar", w której znajduje się około 600 pubów. Życie w tym miejscu tętni dniami i nocami.


Następnie pojechaliśmy do Bray, jest to miasto położone na wschodnim wybrzeżu Irlandii. Kamienista plaża, a z niej piękny widok na klify, szum morza oraz naleśniki z czekoladą i bananem które udało mi się w tym miejscu zjeść. Niby nic szczególnego ale całość w połączeniu z tymi wszystkimi rzeczami była niesamowita. Dla mnie to wspaniałe wspomnienie do którego bardzo często wracam.
Miejsce ma swój urok.

Następne miejsce to Wicklow Mountains, ale zanim przejdę do niego to chciałabym napisać o trasie, którą musieliśmy pokonać aby tam dotrzeć. Droga jest pełna zakrętów, a widok z za szyby samochodu zmieniał się z małych wioseczek, w których obowiązkowo musi być kościół, szkoła i pub, po piękne torfowiska i wzgórza gdzie pasły się stada owieczek. Gdy dojechaliśmy do naszego celu, jak to w Irlandii bywa rozpadał się deszcz i bardzo wiało ale mimo to udało mi się zobaczyć te piękne góry a w szczególności punkt widokowy Wicklow Gap i torfowiska. Nie będę ich opisywać, to po prostu trzeba zobaczyć.


                           

Ta wyspa to miejsce, w którym znajdziemy nie tylko zachwycające i wzruszające widoki, ale również czekają tam klimatyczne puby oraz sklepy do których nie omieszkałam zajrzeć i zrobić zakupy.
Irlandia to miejsce idealne, zarówno można tam odpocząć jak i skorzystać z rozrywek, które są nam oferowane. Moją osobistą przygodę na tej wyspie, uważam za jedną z lepszych, które udało mi się dotychczas przeżyć. Wykorzystałam każdą chwilę, każde miejsce do lepszego poznania tego państwa i wzbogacenia siebie samej.









Heydays








13 komentarzy:

  1. Nigdy nie byłam w Irlandii
    ale chętnie bym ją zwiedziła :)
    uwielbiam podróże, cudowne zdjęcia!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie:
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne zdjęcia oraz dobrze napisane ! :) Mam znajomych w Irlandii chociaż jeszcze nigdy tam nie byłam :) zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com - nowy, motywujący wpis, a bynajmniej tak mi się wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis i piękne zdjęcia! Podróże to coś wspaniałego, zazdroszczę takiego wypadu i odwiedzenia tylu pięknych miejsc :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Fakt, podróże to świetna sprawa :) oby takich wiecej

      Usuń
  4. Bardzo fajnie opisałaś te nasze wspólne eskapady :) szkoda, że tak krótko byłaś bo jeszcze jest kilka fajnych miejsc do zobaczenia.... ale będzie pretekst żeby w przyszłości jeszcze raz się wybrac :)to były bardzo miłe odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Irlandia jest naprawdę pięknym krajem ^^
    Wspaniałe zdjęcia! Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kraj i piękne widoki <3
    hopex5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello from Spain: fabulous pics.I just discovered your blog and I like the variety of topics that you write. Fashion and beauty are my hobbies with my Barbie doll collection. Right now I have a blog dedicated to those dolls that I invite you to visit: http://all4barbie.blogspot.com.es/ If you want we keep in touch. I already made me a follower of your blog.

    OdpowiedzUsuń